Studeer eens op een kunstwerk

M Leuven laat studenten blokken bovenop een kunstwerk

Naar jaarlijkse gewoonte zet M de deuren open voor studenten tijdens de blok. Studenten die graag in een rustige omgeving willen studeren, kunnen van maandag 3 tot en met zondag 16 juni terecht in het museum. Niet zomaar een ruimte: ze studeren bovenop het kunstwerk 'Concrete, Concrete' van kunstenaar Sarah Smolders. ​

Gedurende twee weken wordt een museumzaal uit de tentoonstelling van Sarah Smolders omgetoverd tot een rustige studeerplek.

“De studenten mogen gebruik maken van de zaal die wel eens liefkozend de torenkamer wordt genoemd omdat ze helemaal bovenaan het museum ligt. Als ze even willen rondkijken, dan kunnen ze de handgeschilderde stenen van Sarah Smolders van dichterbij bekijken of zoeken naar de torentjes van de Sint-Pieterskerk. Niet te lang natuurlijk (lacht)”, zegt Bert Cornillie, schepen van cultuur en voorzitter van de raad van bestuur van M.

Blokken en ontspannen in de museumzalen

In totaal kunnen elke dag 40 studenten een rustige studeerplek vinden in het hoogste zaal van het museum, met zicht op het Stadhuis, de torentjes van de Sint-Pieterskerk en de tuin van M. De stilteruimte is voorzien van internet, de nodige stopcontacten en fris water à volonté – drinkfles is zelf mee te nemen. Tijdens de pauzes voorziet M ontspannende pauze-activiteiten, van yogasessies in de museumtuin tot slow-art-rondleidingen in de tentoonstellingen ‘Alias’ en ‘DOKA’. Die activiteiten duren telkens zo’n 20 minuten en zijn geheel vrijblijvend. Studenten kunnen ook gratis en op eigen tempo de tentoonstellingen bezoeken. Reserveren is niet mogelijk. Studenten kunnen zich op de dag zelf aanmelden voor een plaatsje.

Praktische info

M blokt gaat door in M Leuven van 3 juni tot en met 16 juni (ook op woensdagen, de sluitingsdag van M) van 09:00 tot 18:00.

Website preview
M blokt | M Leuven
Ben je op zoek naar een plek om te studeren tijdens de blok, weg van die ene lawaaierige buur of praatgage kotgenoot? Dan ben je in M aan het juiste adres. Van maandag 3 tot en met zondag 16 juni zetten we de deuren open voor blokkende studenten - inclusief gratis toegang tot de museumzalen en vrijblijvende activiteiten om te ontspannen.
M Leuven

Bert Cornillie

Voorzitter van M Leuven en Leuvens schepen van cultuur

Persberichten in je mailbox

Over M Leuven

M Leuven brengt een unieke mix van oude en hedendaagse kunst in een indrukwekkende architecturale setting van de Belgische toparchitect Stéphane Beel. Naast de vaste collectie presenteert M tijdelijke tentoonstellingen van zowel oude meesters als hedendaagse kunstenaars.

persm@mleuven.be