Opening Instagramexpo #ziedaardemens

De selectie van Lieve Blancquaert

Voor het tweede jaar op rij organiseerde M een Instagramwedstrijd in het kader van een lopende tentoonstelling. De respons was deze keer ook erg groot. Tijdens de vakantiemaanden werden op Instagram zo'n 900 foto’s gedeeld met de hashtag #ziedaardemens. Als opdracht voor de wedstrijd moesten deelnemers iemand portretteren met hun smartphone en het portret via Instragam delen. Zo deelden ze hun blik op de mens, net zoals Lieve Blancquaert in haar  tentoonstelling Ecce Homo doet. Lieve Blancquaert maakte als gastcurator een selectie van 27 foto’s die gisterenavond voor het eerst werden getoond.

De wedstrijd is echter nog niet voorbij. Als bezoeker van het museum kan je de Instagramexpo gratis bezoeken in de Antichambre van M. Het museumpubliek beslist bovendien wie de grote winnaar wordt. Vanaf nu kan je via een iPad je stem uitbrengen in het museum en op de Instagrampagina van het museum. De publieksfavoriet wint een portret door de hand van Lieve Blancquaert. De foto’s worden nog tentoongesteld tot 7 oktober.

Denise Vandevoort, voorzitter M - Museum Leuven: "We zijn als museum blij dat we de kans kunnen bieden aan ons publiek om een plekje te veroveren in het museum. Zij waren ook deze keer echt zelf aan zet. Het resultaat is een prachtige publieksexpo, samengesteld uit Instagrambeelden."

Voorzitter, M - Museum Leuven

M Leuven