M-Museum Leuven verwelkomde het afgelopen weekend ruim 3.000 bezoekers die het vernieuwde M ontdekten.

Na de officiële opening met minister Sven Gatz en voorzitter Denise Vandevoort, passeerde een rits van bezoekers: jong en oud, bekenden en passanten, kunstliefhebbers en nieuwsgierige ontdekkers. Kortom, mensen met een diverse achtergrond liepen de deur plat om het vernieuwde M te ontdekken.

Denise Vandevoort, Voorzitter M-Museum Leuven: “M heeft zijn start niet gemist. We zijn heel tevreden met dit nieuwe startschot voor ons museum. Meer dan 3.000 bezoekers hebben opnieuw de weg gevonden naar M en genoten van een gevarieerd programma tijdens dit zonnige openingsweekend.

Na de vernissage, konden bezoekers op zondag gratis en aan de hand van de nieuwe M-app, de audioguide of met een woordje uitleg van de gidsen hun weg vinden door de vernieuwde M-collectie en de twee nieuwe hedendaagse kunsttentoonstellingen. In de tuin werden creatieve activiteiten voorzien voor de jonge gezinnen. Zeepbellenworkshops, de kartonfabriek of een sessie beeldboksen maakten het ook voor de allerjongsten een echt paradijs in de museumtuin.

Peter Bary: "Zonder publiek geen museum. We zijn blij dat we opnieuw de deuren kunnen openen  met een sterk verhaal. Tijdens zo’n openingsweekend krijg je een eerste indruk van de vernieuwingen, maar vele van onze bezoekers verwachten we de komende weken opnieuw om meer in de diepte te verkennen. We zijn erg benieuwd om hun reacties te vernemen.”

Voorzitter M-Museum Leuven