M en stad Leuven onthullen nieuwe aanwinst ‘Man van Smarten’ van Vlaamse Meester Dieric Bouts

M en Stad Leuven nodigen je uit op de perspreview van hun nieuwste aanwinst voor de museumcollectie: ‘Man van Smarten’ uit het atelier van Dieric Bouts. Het museum en de stad kochten het werk van de Vlaamse Meester afgelopen november op een veiling van gerenommeerd veilinghuis Christie’s in New York. Tijdens de preview zal de ‘Man van Smarten’ exclusief getoond worden in aanwezigheid van Mohamed Ridouani, burgemeester van Leuven, Denise Vandevoort, schepen van cultuur en voorzitter van M en Peter Bary, algemeen directeur van M. Peter Carpreau, conservator en Bouts-expert bij M, zal het belang van het werk voor de collectie van M situeren.

Tijdstip: donderdag 9 januari om 11.30 uur
Locatie: M Leuven, Leopold Vanderkelenstraat 28, 3000 Leuven

Voorzitter M, schepen van cultuur, toerisme, evenementen, deeltijds kunstonderwijs en senioren

Peter Bary