Iedereen wil M voor zich alleen

M opende een week geleden opnieuw de deuren en al meer dan 3.000 mensen reserveerden een bezoek aan het museum. De tijdsloten in de komende drie weken zijn volledig uitverkocht. M kon bij zijn heropening dan ook meteen uitpakken met de nieuwe tentoonstelling ‘Rodin, Meunier & Minne’.

Op maandag 18 mei trok M Leuven de heropening van de Vlaamse musea op gang. Dat deed het museum met de nieuwe tentoonstelling ‘Rodin, Meunier & Minne’. Bezoekers kunnen vooraf online een tijdslot reserveren. Sinds de start van de ticketverkoop op vrijdag 15 mei, werden zo al 3.037 bezoeken gereserveerd. De tijdsloten zijn volledig volzet tot en met 15 juni. Tussen 16 juni en 9 juli is er wel nog plaats, vooral door de week.

Denise Vandevoort, voorzitter van M: “Het is duidelijk dat onze bezoekers M en kunst gemist hebben. Voor de komende drie weken zijn alle tijdsloten uitverkocht. Het hele team heeft hard gewerkt om onze bezoekers opnieuw op een veilige en aangename manier te kunnen ontvangen, mét een nieuwe tentoonstelling.”

Bezoekers krijgen zoveel ruimte, dat het lijkt alsof ze de kunst voor zich alleen hebben. Ze volgen een vastgelegd parcours langs de tentoonstellingen 'Rodin, Meunier & Mine' en 'Kiluanji Kia Henda' en de collectiepresentaties 'De Taal van het Lichaam' en 'Alles voor de vorm'. Alle info over de maategelen die M neemt, vind je hier

Diensthoofd Communicatie & Pers

Voorzitter M, Leuvens schepen van Cultuur en Toerisme

Persberichten in je mailbox

Over M Leuven

M Leuven brengt een unieke mix van oude en hedendaagse kunst in een indrukwekkende architecturale setting van de Belgische toparchitect Stéphane Beel. Naast de vaste collectie presenteert M tijdelijke tentoonstellingen van zowel oude meesters als hedendaagse kunstenaars.